Порушення мовлення - які вони бувають

ПРИЧИНИ ЗАТРИМКИ ТА ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ В ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ

Якщо дитина народилася здоровою, затримка його мовного розвитку може виникнути із-за неправильних дій дорослих під час підготовчого періоду: при недостатньому мовленнєвому спілкуванні з малюком, неувагу до його слухового сприйняття, наслідування звуків і слів дорослого, при несвоєчасному виробленні інтонаційної виразності мовлення та смислових зв'язків між словом і предметом.

Перш ніж заговорити, малюк повинен натренувати м'язи мовного апарату. Це відбувається, коли він гулить, лепече, дихає, ковтає, смокче груди, жує. Відомо, що діти, які перебували на грудному вигодовуванні, стикаються з мовними труднощами рідше "искусственников", а ті, яких своєчасно долучали до твердої їжі, говорять набагато чіткіше однолітків, яких мало не до школи напихали рідкими кашами і протертими овочами.

Порушення мови викликають різні причини: вроджені аномалії центральної нервової системи, кори головного мозку, піднебіння, мови, дефекти носового д
ихання і зниження м'язового тонусу м'якого піднебіння (така патологія призводить до гугнявості), психічна травма (наприклад, у вразливих, схильних до неврозів дітей реакція переляку може спровокувати заїкання) та ін.

Малюк, що народився глухим або втратив слух в результаті хвороби в перші тижні і місяці життя, не навчиться говорити, поки сурдопедагог (спеціаліст, який навчає глухих дітей мові) не навчить його «читанню з губ», не навчить вимовляти окремі звуки, а потім слова з опорою на тактильне, кінестетичне, а також зорове сприйняття. Такі заняття потрібно починати з трьох-чотирьох років.

Розвиток мови і мислення перебуває в тісному зв'язку з розвитком дрібної моторики та координації рухів пальців рук. Діти, які працюють з конструктором, які займаються орігамі, ліпленням з пластиліну, вишиванням та іншими видами рукоділля, вміють, як правило, логічно міркувати. У них достатньо розвинені пам'ять і увага.
Діти з порушеннями мовлення - це діти, що мають відхилення в розвитку мовлення при нормальному слуху і збереженому інтелекті. Порушення мовлення різноманітні, вони можуть проявлятися в порушенні вимови, граматичного ладу мовлення, бідності словникового запасу, а також у порушенні темпу і плавності мови.

Виникнувши, мовні порушення самостійно не зникають , а закріплюються,  вимагають того чи іншого логопедичного втручання. Неправильна мова дитини може відбиватися на його подальшому розвитку, затримуючи і спотворюючи його, може ускладнювати навчання в школі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу